Koor en solisten

Het koor van Bach Consort Nijkerk bestaat uit beroepszangers en vergevorderde amateurzangers. Deze mensen leveren hun bijdrage aan de concerten door middel van uitstekende koorzang, a capella of met begeleiding. De solisten hebben allen hun sporen reeds verdiend in de barokke werken en met name de werken van J.S. Bach. Koor en solisten maken het door hun enthousiasme mogelijk dat er in Nijkerk concerten van formaat kunnen worden gegeven.

Orkest

Het orkest staat organisatorisch onder leiding van de celliste Inja Botden: zij verzorgt voor elk concert de benodigde barokmusici uit gerenommeerde beroepsorkesten. Deze musici spelen op oude of kopieën van oude muziekinstrumenten, waarmee aan een verantwoorde uitvoeringspraktijk recht wordt gedaan.